TOTI DAL MONTE

About of TOTI DAL MONTE




Scuola media statale Toti dal Monte - Home

  • . Tutte le graduadatorie sono in formato Word e possono essere scaricate nell'area segreteria-sezione modulistica-personale docente, oppure cliccando direttamente Ultimo aggiornamento ( martedì 06 giugno 2006 ) Premio Italian Web Awards Sito eccellente Previsioni meteo Statistiche Visitatori: 7173 Chi è Online Come raggiungerci Partenza: joomla templates by (C) 2006 Scuola media statale Toti dal Monte è un software libero realizzato sotto licenza GNU/GPL.



    Graziano Polidori
  • . Belli di Spoleto (1977), Città di Adria (Rovigo, 1980), Laboratorio Lirico Internazionale di Alessandria (1980), Voci nuove per la lirica di Torino (1980), Concorso lirico internazionale di Veviers (1981), e Toti Dal Monte di Treviso (1981).



    Trova centri di spedizione
  • . Via Monte Cervino 21 52100 Arezzo Tel.: 0575-295687 Mail Boxes Etc.
  • . Viale Montenero 20135 Milano Tel.: 02-54123137 Mail Boxes Etc.
  • . Via Principe Di Piemonte 70 80026 Casoria Tel.: 081-7575601 Mail Boxes Etc.
  • . Via Roma 21 65015 Montesilvano Tel.: 085-4458761 Mail Boxes Etc.
  • . Via Pistoiese 27 51016 Montecatini Terme Tel.: 0572-773863 Mail Boxes Etc.
  • . Viale Montegrappa 136 59100 Prato Tel.: 0574-572002 Mail Boxes Etc.
  • . Badesse 53035 Monteriggioni Tel.: 800 877 877 Mail Boxes Etc.
  • . Via Toti dal Monte 35 31021 Mogliano Veneto Tel.: 041-5905555 Mail Boxes Etc.
  • . Monnet, 21 31044 Montebelluna Tel.: 0423-603899 Mail Boxes Etc.
  • . Piazza S.Paolo 37 36041 Montecchio Maggiore Tel.: 0444-493636 Mail Boxes Etc.



    Catalogo alfabetico libri parlati: lettera T
  • . cassette: 1 codice: NA 276 autore: TOSI, Arturo titolo: Dalla madrelingua all'italiano : lingue ed educazione linguistica nell'Italia multietnica editore: Scandicci (FI) : La Nuova Italia, 1995 cassette: 17 codice: NB 3656 titolo: Toti Dal Monte : una voce nel mondo editore: S.l.
  • . Mondadori, 1976 cassette: 1 codice: NA 796 autore: TUNINETTI, Giuseppe titolo: Clero, guerra e resistenza nella diocesi di Torino (1940-1945) : nelle relazioni dei parroci del 1945 editore: Casale Monferrato (AL) : Piemme, 1996 cassette: 15 codice: NB 3857 autore: TUNINETTI, Giuseppe titolo: Santi e beati piemontesi : da S.



    MOGLIANONEWS
  • . Ci saranno molti appuntamenti con classica e lirica fino a settembre con i concerti proposti dal Gruppo Musicale Città di Mogliano, dai Musici Mojanesi e dall’Associazione Amici della Musica “Toti Dal Monte”, che in luglio porteranno in scena l’Orchestra Toti dal Monte ed il Coro La Contrà per un’edizione coro ed orchestra del Trovatore.

  • info: TOTI DAL MONTE


    Photo by www.mindspring.com


    OperaManager.com - Graziano Polidori
  • . Belli (Spoleto 1977), Città di Adria (Rovigo 1980), Laboratorio lirico internazionale (Alessandria 1980), Voci nuove per la lirica (Teatro regio Torino 1980), Concorso lirico internazionale (Verviers - Belgio 1981), Toti Dal Monte (Treviso 1981).


    Aureliano Pertile
  • . His colleague had been extraordinarily successful in the role at Rome, Naples, Monte Carlo and Milan.
  • . Toti dal Monte sang the tiny role of Biancofiore.
  • . In June of 1917 Pertile sang in La Rondine at Bologna with Cannetti and Dal Monte and in the autumn he sang in Andrea Chenier, La Rondine, Aida with Ester Mazzoleni and Un Ballo in Maschera at Genoa.
  • . The adulation reached almost idolatrous proportions, and when the company traveled to Montevideo, Rio de Janeiro and Sao Paolo, he received equally generous and demonstrative welcomes.
  • . At Montevideo, he added performances of Aida, and finished his season at Rio de Janeiro in late September.
  • . Following performances of Luisa, Aureliano sang in Lucia di Lammermoor with Toti Dal Monte, Riccardo Stracciari and Pinza after which he left for another season in South America.
  • . On 20 May, at the Colon, he appeared in Aida with Muzio, Flora Perini, Carlo Galeffi and Mansueto Gaudio, and two weeks later he again partnered Dal Monte in Lucia di Lammermoor.
  • . The season in Buenos Aires ended with performances of Alfano’s La Leggenda di Sakuntala, after which the company traveled to Montevideo, Rio de Janeiro and Sao Paolo.
  • . Padua’s Teatro Verdi mounted Tosca for him, and at La Scala, he sang in Lucia di Lammermoor with Dal Monte.
  • . In 1933 Pertile appeared at Turin in Lohengrin, at Genoa in Lucia di Lammermoor with Dal Monte, at La Scala in Lohengrin with Maria Caniglia, Stignani, Viviani and De Angelis, at Trieste in Andrea Chenier, at Rome in Fedora with Dalla Rizza, again at Genoa in Aida, and at season’s end, at La Scala in Adriana and Aida.
  • . Giovanni Martinellli spoke that day before thousands, including such legends as Toti dal Monte, Giuseppe Lugo, Gino Bechi, Iris Adami Corradetti, Carlo Tagliabue, Benvenuto Franci, and, from London, Eva Turner.


    ANGELO MINGHETTI
  • . He returned to Genoa for Rigoletto with Toti Dal Monte and Carlo Galeffi, and the next morning northern Italy read in the newspapers of a triumph not seen since before the beginning of the war.
  • . At Piacenza he repeated the Duke to the Gilda of Dal Monte, after which he travelled to Spain, where, at Bilbao's Teatro Arriaga, he débuted on 7 June as Alfredo to the Violetta of Rosina Storchio.
  • . The breakthrough came on 29 January, when Angelo débuted at the Costanzi of Rome as the Duke with Dal Monte, José Segura-Tallien and Ezio Pinza.
  • . The tour began at Rio de Janeiro and had an extraordinary line-up of artists: Dal Monte, Miura, Rosa Raisa, Gilda Dalla Rizza, Gabriella Besanzoni, Flora Perini, Antonio Cortis, Beniamino Gigli, Giacomo Rimini, Segura-Tallien, Luigi Rossi Morelli and Giulio Cirino.
  • . Minghetti sang in Rigoletto with Dal Monte and Segura Tallien, Madama Butterfly with Miura, L'Oracolo with Miura and Rimini, Mefistofele with Cirino and Lo Schiavo with Raisa, Dal Monte and Rimini.
  • . At Buenos Aires, he added performances of Bohème, Cavalleria Rusticana and Mignon with Besanzoni, Manon Lescaut with Dalla Rizza and Falstaff with Dalla Rizza, Dal Monte, Besanzoni and Rimini.
  • . The tour also visited São Paolo, Rosario, Cordoba and Montevideo during a three month period in which Minghetti sang over fifty times.
  • . He appeared in Tosca with Mercedes Llopart and Rossi Morelli, Falstaff with Dalla Rizza and Taurino Parvis, Rigoletto with Dal Monte, Gianni Schicchi with Madeleine Bugg and Parvis and La Bohème with Carmen Melis and Rossi Morelli.
  • . After performances of Falstaff with Dalla Rizza, Zamboni, Besanzoni and Zalevsky, Angelo travelled to Rosario for La Traviata and to Montevideo for Traviata and Butterfly, all with Dalla Rizza.
  • . The applause which followed these two scenes was truly momentous ....(10 August 1925) The company stayed at Montevideo for two weeks, then journeyed to Rio de Janeiro for a month-long engagement at the Teatro Municipal.


    OPERA-L archives -- August 1999, week 4 (#370)
  • . His colleague had been extraordinarily successful in the role at Rome, Naples, Monte Carlo and Milan.
  • . In June of 1917 Pertile sang in La Rondine at Bologna with Cannetti and Toti Dal Monte and in the autumn he sang in Andrea Chenier, La Rondine, Aida with Ester Mazzoleni and Un Ballo in Maschera at Genoa.
  • . The adulation reached almost idolatrous proportions, and when the company traveled to Montevideo, Rio de Janeiro and Sao Paolo, he received equally generous and demonstrative welcomes.
  • . At Montevideo, he added performances of Aida, and finished his season at Rio de Janeiro in late September.
  • . Following performances of Louise, Aureliano sang in Lucia di Lammermoor with Toti Dal Monte, Riccardo Stracciari and Pinza after which he left for another season in South America.
  • . On 20 May, at the Colon, he appeared in Aida with Muzio, Perini, Galeffi and Mansueto Gaudio, and two weeks later he again partnered Dal Monte in Lucia di Lammermoor.
  • . The season in Buenos Aires ended with performances of Alfano’s La Leggenda di Sakuntala, after which the company traveled to Montevideo, Rio de Janeiro and Sao Paolo.


    OPERA-L archives -- September 1999, week 1 (#74)
  • . Next will be Toti Dal Monte, ENORMOUS career.
  • . His colleague had been extraordinarily successful in the role at Rome, Naples, Monte Carlo and Milan.
  • . Toti dal Monte sang the tiny role of Biancofiore.
  • . In June of 1917 Pertile sang in La Rondine at Bologna with Cannetti and Dal Monte and in the autumn he sang in Andrea Chenier, La Rondine, Aida with Ester Mazzoleni and Un Ballo in Maschera at Genoa.
  • . The adulation reached almost idolatrous proportions, and when the company traveled to Montevideo, Rio de Janeiro and Sao Paolo, he received equally generous and demonstrative welcomes.
  • . At Montevideo, he added performances of Aida, and finished his season at Rio de Janeiro in late September.
  • . Following performances of Louise, Aureliano sang in Lucia di Lammermoor with Toti Dal Monte, Riccardo Stracciari and Pinza after which he left for another season in South America.
  • . On 20 May, at the Colon, he appeared in Aida with Muzio, Flora Perini, Carlo Galeffi and Mansueto Gaudio, and two weeks later he again partnered Dal Monte in Lucia di Lammermoor.
  • . The season in Buenos Aires ended with performances of Alfano's La Leggenda di Sakuntala, after which the company traveled to Montevideo, Rio de Janeiro and Sao Paolo.
  • . Padua's Teatro Verdi mounted Tosca for him, and at La Scala, he sang in Lucia di Lammermoor with Dal Monte.
  • . In 1933 Pertile appeared at Turin in Lohengrin, at Genoa in Lucia di Lammermoor with Dal Monte, at La Scala in Lohengrin with Maria Caniglia, Stignani, Viviani and De Angelis, at Trieste in Andrea Chenier, at Rome in Fedora with Dalla Rizza, again at Genoa in Aida, and at season's end, at La Scala in Adriana and Aida.
  • . Giovanni Martinellli spoke that day before thousands, including such legends as Toti dal Monte, Giuseppe Lugo, Gino Bechi, Iris Adami Corradetti, Carlo Tagliabue, Benvenuto Franci, and, from London, Eva Turner.

  • Benefits


    Photo by images.ciao.com


    CANNETTI, Linda
  • . El 11 de febrero en esa misma temporada interpretó “L´Amore dei tre Re" , junto a Pertile, Ciagda y Nicoletti Kormann En 1914 la encontramos en el Teatro Colón de Buenos Aires , donde interpreta el los siguientes roles: Flora en "L´Amore dei tre Re” de Montemezzi, junto a Nazareno de Angelis ( Archibaldo ), Carlo Galeffi ( Manfredo ), L.
  • . En Junio de 1917 canta nuevamene en Bologna “La Rondine” junto a Aureliano Pertile, Toti Dal Monte, Ernesto Dominici, etc.
  • . El 22 de febrero de 1916, nuevamente en la Scala de Milán , canta la “Francesca da Rimini” - alternándose con Rosa Raisa - en el rol protagónico acompañada de Aureliano Pertile ( Paolo ), Giuseppe Danise ( Giovanni ), Toti dal Monte ( Biancofiore ), Giordano Paltrinieri ( Malatestino ), dirección Gino Marinuzzi.
  • . En marzo de 1916 en el Teatro Alla Scala canta el rol de Santuzza - alternándose con H.Darclée- junto a Bottaro ( Turiddu ), Giuseppe Danise ( Alfio ), Fiorin Govoni ( Lucía ), Toti dal Monte ( Lola ), dirección Pietro Mascagni.
  • . En Junio de 1917 canta nuevamene en Bologna en “La Rondine” junto a Aureliano Pertile, Toti Dal Monte, Ernesto Dominici, etc El 19 de noviembre de 1918 aparece nuevamente en el Teatro alla Scala , en el 50 aniversario del estreno del “Mefistofele” de Boito, junto a Nazareno de Angelis ( Mefistofele ), Beniamino Gigli ( Faust ) y Helena Rakowska ( Elena ) bajo la batuta de Arturo Toscanini.
  • . Quickly de Irene Minghini Cattaneo y a Luigi Montesanto.


    :: klassicaa.com | info ::
  • . El 11 de febrero en esa misma temporada interpretó “L´Amore dei tre Re" , junto a Pertile, Ciagda y Nicoletti Kormann En 1914 la encontramos en el Teatro Colón de Buenos Aires , donde interpreta el los siguientes roles: Flora en "L´Amore dei tre Re” de Montemezzi, junto a Nazareno de Angelis ( Archibaldo ), Carlo Galeffi ( Manfredo ), L.
  • . En Junio de 1917 canta nuevamene en Bologna “La Rondine” junto a Aureliano Pertile, Toti Dal Monte, Ernesto Dominici, etc.
  • . El 22 de febrero de 1916, nuevamente en la Scala de Milán , canta la “Francesca da Rimini” - alternándose con Rosa Raisa - en el rol protagónico acompañada de Aureliano Pertile ( Paolo ), Giuseppe Danise ( Giovanni ), Toti dal Monte ( Biancofiore ), Giordano Paltrinieri ( Malatestino ), dirección Gino Marinuzzi.
  • . En marzo de 1916 en el Teatro Alla Scala canta el rol de Santuzza - alternándose con H.Darclée- junto a Bottaro ( Turiddu ), Giuseppe Danise ( Alfio ), Fiorin Govoni ( Lucía ), Toti dal Monte ( Lola ), dirección Pietro Mascagni.
  • . En Junio de 1917 canta nuevamene en Bologna en “La Rondine” junto a Aureliano Pertile, Toti Dal Monte, Ernesto Dominici, etc El 19 de noviembre de 1918 aparece nuevamente en el Teatro alla Scala , en el 50 aniversario del estreno del “Mefistofele” de Boito, junto a Nazareno de Angelis ( Mefistofele ), Beniamino Gigli ( Faust ) y Helena Rakowska ( Elena ) bajo la batuta de Arturo Toscanini.
  • . Quickly de Irene Minghini Cattaneo y a Luigi Montesanto.


    Marston - Rosa Raisa
  • . To most that would indicate an iron voice and a soaring upper register, but not well known is that Raisa was Puccini’s first choice to create Magda in La Rondine, which was planned for Monte Carlo in early 1917.
  • . An intriguing engagement taken by Raisa and Rimini was the October 1933 two week stagione in Berlin with a troupe of top Italian artists including Dal Monte, Giannina Arangi-Lombardi, Ebe Stignani, Beniamino Gigli, and Cesare Formichi, under the baton of Ettore Panizza.